Ugrás a fő tartalomra

Egy eső áztatta utca

Sziasztok!

Remélem, még nem unjátok, hogy jövök a rövidke fogalmazásaimmal és más hasonló hülyeségeimmel. Mentségemre szóljon, hogy a kézírásommal ezek mindegyike legalább egy A/4-es oldalt vesz igénybe, és én a minimumra hajtok, ha iskolai beadandókról van szó. Ez egy leírás, amit nyelvtanra kellett leadni. El sem tudom mondani, hogy mennyire utáltam ezt írni. Katasztrofálisan sikerült, unalmas, vontatott és lehetetlenül sablonos az egész. (Az iskolai feladatokkal nem vagyok kibékülve. Csak az a baj, hogy ezeken kívül nem akad alkalmam kreatívan alkotni, mert egyetlen eredeti ötletem sincsen. Ez van; örökre közhelyes dolgokat fogok firkálgatni.)


A rövid, lejtős utca igénytelen és összességében véve rendezetlen látványt nyújtott; a repedezett kátyúkba gyűlt, koszos vízzel, a fák megtépázott ágaival, valamint a házfalakra rászáradó sárfoltokkal, azonban a nedves, fekete föld friss, erőteljes illata mintegy kárpótlásul  a kiábrándító, kellemetlen képért, betelíti a lehűlt, kissé csípős levegőt.
A vakítóan fehér ég egy szegletéből, unottan úszó felhők mögül tör elő a Nap erőtlen fénye, így a sötét fellegek eltűnése ellenére is reggeli homály uralkodik. A csalóka sugarak néma paranccsal hívták elő szedett-vedett fészkeikből a kicsiny testű, sárgacsőrű rigókat, akik most vidám dalukkal , éles csiripelésükkel életre keltik az ázott, saras utat, vékony lábaikkal nyomot hagynak a fellazult földben.
A síkos töredezett felületű aszfalton bemélyedések sorakoznak, amelyeket barna víz tölti meg. Az egyik formátlan pocsolyából búsképű kóbor kutya lefetyel nyugodtan. Az egyenetlen talajon ágak és ázott levelek hevernek szanaszét, ezek csoportjait az emberiség képviselőiként kisebb-nagyobb, szétmállott papírdarabok, szétnyomott csikkek és apró fémkacatok tarkítják. A rossz állapotú, piszkos járda mellett mesterséges árok húzódik, benne sok-sok kavics és leülepedett sár.
Az egyszerű, világos épületek falait sötét koszfoltok pettyezik, a rozoga ereszcsatornákból pedig még mindig hideg esővíz csorog. A cseppek ütemtelen kopogás különös, szinte megbonthatatlan harmóniában áll a madarak szüntelen csivitelésével, mintha egy becsakorolt műsorszámmal kedveskednének a világnak. A rigók ágról ágra ugrálnak ügyesen és fürgén, megzörgetik a leveleket, amelyekről remegő, kristtályszerű cseppek zuhannak alá.
Enyhe szellő söpör át a békés, néma házak között, felkavarja a pocsolyák zavaros, sűrű vizét, és csöndes borzongásra kényszeríti a fűszálakat.

Halvány derengés járja át a néptelen utca egészét, a szürke, nyálkás betont, a nyughatatlanul mozgolódó madarakat, a fáradtan kókadozó fákat és a szótlanul merengő házakat is. 

Ti is szoktatok ilyen feladatokat kapni? Szeretitek az iskolai fogalmazásokat? Mi a véleményetek az én kis leírásomról? Írjátok meg kommentben!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)