Ugrás a fő tartalomra

The Musical Book Tag

Sziasztok!

Ezúttal egy könyves tag-gel jöttem, amelyet ezen a  blogon találtam. (Egyébként érdemes belekukkantani, érdekes, és szerintem jó könyvkritikákat ír.) Lássunk is neki!

1. PSY - Gangam Style: Egy felkapott könyv, amit te is nagyon szeretsz

Hűha, már az első kérdésnél fennakadtam. A helyzet az, hogy elég ritkán követem, hogy mi népszerű és mi nem, ugyanis bár imádok könyvekről beszélgetni, általában nem szoktam. Különben pedig az elmúlt időszakban leginkább olyanokat olvastam, amelyek nem nyerték el a tetszésemet, így duplán nehéz választ adnom a kérdésre. Azt hiszem, hogy a Ha maradnék... egy elég felkapott könyv, legalábbis annak kell lennie ahhoz, hogy filmet csináljanak belőle. Ugye? (Nyugtassatok meg, hogy jól tudom)

A Ha maradnék... -ot születésnapomra kaptam, és őszintén szólva sokáig hagytam állni a polcomon. (Izé, hányódni az asztalomon) A történet kicsit megijesztett. Baleset, amely következtében egy tökéletes élet pillanatok alatt apró darabokra esik szét? Egy döntés, amelyet meg kell hozni? Akkoriban még nem voltam annyira kiéhezve, és korántsem volt számomra olyan fontos az olvasás, mint most, így könnyen megrémítettek a hasonló témák. Ma már szerencsére akármit képes vagyok elolvasni. 

2. Adele - Someone like you: Egy könyv/könyvsorozat, amin nehezen tudtál átlépni, annyira szomorú voltál, hogy vége van

Fragmentary. Jó, az nem egy könyv, hanem egy blog, szóval nem számít. (Még akkor sem, ha valójában egy fenomenális történet, csodálatosan megírva. De tényleg.) Egyébként a Harry Potter. Még kicsi voltam, amikor el kezdtem olvasni a könyveket, nem is értettem meg belőle mindent, de mire a többi része kijött, addigra már belenőttem, hogy úgy mondjam, és hirtelen ezerszer fontosabbá vált számomra minden egyes betű. A hét részt már ki tudja, hányszor olvastam el, de máig nem tudom felfogni, hogy vége. 

3. Tom Jones - Sexbomb: Az első erotikus könyv, amit valaha olvastál

A legeslegeslegelső erotikus könyv Jo Beverley Álmaim lovagja című könyv volt. Egyetlen egyszer akartam egy tisztán romantikus történetet elolvasni, és akkor találkoztam szembe ezzel. Nem akarom azért hibáztatni ezt a könyvet, amiért örökre kiábrándultam a romantikából, de talán azért van ehhez némi köze annak, hogy találtam benne néhány különös szót, (Bájdorong és egyebek.) amelyet tizenhat évesen sem tudok komolyan venni, nemhogy tizenhárom évesen.

4. Katy Perry - Dark Horse: Egy könyv, aminél másra számítottál, mint amiről ténylegesen szólt

A Tanya. Annak ellenére, hogy én vettem Zsófinak ezt a könyvet, és még bele is olvastam, amikor ténylegesen beleéltem magam, rájöttem, hogy valami teljesen más elképzelésem volt róla. Azt hittem, hogy valami elmegyógyintézetes sztori lesz, és holttestet is találnak majd benne, de nem. Nem erről szólt. 

5. Pokémon: Egy könyv, ami a legelső olvasmányaid között volt

Meg Cabot: Neveletlen hercegnő naplója. Még nagyon kicsi voltam, amikor elkezdtem olvasni. Kicsit meg is lepett, amikor azt a részt olvastam, ahol a főszereplőt a tulajdon nagymamája lekurvázza (elnézést, de konkrétan ez volt benne), mondjuk nem is értettem meg, szóval mindegy. A lényeg az, hogy nagyon szerettem ezt a sorozatot, és amikor a könyvtárban megvették a tizedik részét, én kölcsönözhettem ki legelőször. Képzelhetitek mi
lyen boldog voltam!

6. Miley Cyrus - Wrecking Ball: Egy könyv, ami teljesen lerombolt téged

Hm... Fragmentary. Ez még mindig nem az. Pedig szétestem, majd csodálatos módon összeforrtam minden egyes fejezetét olvasva.  Ami úgy igazán összetört és lerombolt engem az az Itt voltam Gail Forman-től. Imádtam, minden egyes mondatát szerettem, de mégis... 

7. Pharell Williams - Happy: Egy könyv, amelynek olvasása során nem tudtad abbahagyni a nevetést/mosolygást

Hülyén fog hangzani, de Arthur Conan Doyle Sherlock Holmes emlékiratai című könyvnél voltam így. Ennek három oka volt: 

A) Imádom Sherlock humorát, illetve azt, ahogyan megfejti az ügyeket. Egyszerűen  nem lehet nem élvezni a zsenialitását.
B) Összehasonlítottam a történeteket és a karaktereket Agatha Christie könyveibel és szereplőivel, és ez annyira elszórakoztatott olvasás közben, hogy egyszerűen nem tudtam nem örülni magamnak. 
C) Johnlock. Végig, az összes novellán keresztül figyeltem, hogy Doyle tesz-e célzásokat erre, és oké, fangirlösködés vagy sem, de igen. Én látni véltem. 

8. Frozen - Let it go: Egy könyv, amiben egy olyan testvérpár van, akiket nagyon szeretsz. 

A saját történetem. Sherlock Holmes emlékiratai. Az Enigma. Néhány próbálkozás után sikerült végre kinyögnöm. Az Enigmából nagyon szerettem Zoe-t és Alexet. 

9. Calvin Harris ft. Ellie Goulding - I Need Your Love: Egy nyálas könyvbeli szerelmespár, akiket ki nem állhatsz.

Cassie és Jack a Hibátlan játékból. Gusztustalanul és sablonosan szerették egymást, de könyv viszont ennek ellenére is jó. 

10. Iggy Azalea - Fancy: Egy könyvborító, amit imádsz.
Akármennyire is unalmas, és akármennyire nem szeretem, de muszáj bevallanom, hogy Böszörményi Gyula Leányrablás Budapesten című könyvének borítója egyszerűen lehetetlenül gyönyörű. A nő rajta tökéletesen mutat, nemcsak a korhoz, de a történethez is megfelelő, és akkor még nem beszéltem arról, hogy milyen remek érzés végigsimítani rajta... (Nem a nőn, a borítón.)

11. Lady Gaga - Bad romance: Egy könyv, amiben tiltott szerelem van.

Hű, nem hiszem, hogy én ismerek ilyet. Nem, mégis! P. C. Cast és Christine Cast Éjszaka háza sorozatában van egy kötet, ahol - nem akarok SPOILEREZNI, de muszáj lesz - Zoe és a tanára összejönnek. Azt hiszem, az mindenképpen tiltott szerelemnek minősül. Sajnos, hogy melyikben, arra egyáltalán nem emlékszem. 

12. Ariana Grande - Problem: Egy szereplő, akit utálsz.

Kár volt feltenni a kérdést, mert most úgy érzem, eljött az én időm. 
Utáltam:

Loann - Soha nem elég
Reni - SZJG
Zita, Luca, Vili, Marci, Vera - Egy ikerpár titkos naplója
Violet - Veled minden hely ragyogó
Mindenki - Leányrablás Budapesten

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet! Te mit válaszolnál a kérdésekre? Írd meg kommentben!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)