Ugrás a fő tartalomra

A karácsonyról #1 Bevezető

Sziasztok!

Közeledik a november vége, így nem csodálkozhatunk azon, hogy mostanra már minden a karácsonyról szól. A közösségi megosztó oldalakon, a tévében, az újságokban, de még az utcán is egyre többször találkozunk hirdetésekkel, ajánlatokkal, amelyek ajándékvásárlásra vagy éppen az ünnepi megtervezésére és az ahhoz kellő alapanyagok beszerzésére buzdít. Kissé cinikusan, de meg kell jegyeznem: úgy tűnik, ma már erről szól a karácsony, és semmi másról. 


A blogger közösségben szerintem elég nyilvánvaló, hogy bár még ezernyi dologról lehetne írni az évnek ebben a szakában is, az összes aktualitás közül mindenki a nagyhalra vadászik: a karácsonyra. Nem mondom, hogy ez gond. Szerintem egyszerűen nem lehet elég Mit vegyek a barátomnak/anyukámnak/kiskutyámnak karácsonyra? vagy Mit szeretek a karácsonyban? posztot írni, elvégre mindig fennáll a lehetősége annak, hogy valaki valami teljesen újat, egyedit hozzon. 

Ennek ellenére tavaly úgy döntöttem, nem állok be a sorba. Egyrészt nem tartottam fontosnak, hogy beszéljek valamiről, amiről mindenki más is. Egyszerűen nem éreztem motivációt arra, hogy megírjam a századik DIY bejegyzést, amit meglátva mindenki unottan görget tovább, mintha mi sem történt volna. 

De mint említettem, ez tavaly volt. Akkoriban a blog még nem volt ennyire kiforrva, a bejegyzések pedig... Valljuk be, nem voltak sem kreatívak, sem pontosak. Mostanra szerintem már körvonalazódott a blogom arculata, és már én is határozottabban, magabiztosabban foglalkozom vele, mint régebben. 

A blog fejlődéséhez és a következő cikksorozat beindításához egyaránt szükségeltetett az is, hogy a személyiségem megváltozzon. Valószínűleg ti, akik vagy csak idetévedtetek a blogra, abban a reményben, hogy valami érdekeset fogtok olvasni, vagy éppen azok, akik rendszeresen is nézegetitek az oldalt, nem vettétek észre, mennyi mindenben különbözök ma a tavalyi énemtől. Régebben sokkal kiábrándultabb, közömbösebb voltam a világ iránt, mint most, és a karácsonyról még szélsőségesebb, még negatívabb véleménnyel voltam. Azzal, hogy rájöttem, az élet nemcsak gyermeteg fájdalomból és gúnyból áll, elindultam egy úton, ami vagy a felhők közé vagy pedig egy szakadékba vezet, ezt még nem tudhatom, de haladok, és ez az, ami számít. 

A karácsony gyönyörű ünnep a maga módján, még akkor is, ha a mai materialista világban szinte nem is számít az a megfoghatatlan érték, amelyet régebben ilyen módon próbáltak közvetíteni. Van egy sajátos hangulata, ami miatt az ember úgy érzi, minden különleges.


Szerintem azonban nem ez a legjobb a karácsonyban. Igazatok van, tényleg fantasztikus a sok feldíszített fa facebookon és élőben is, az, hogy a család összegyűlik és fals hangon elénekli a Kis karácsony, nagy karácsonyt vagy a Mennyből az angyalt, és igen, minden bizonnyal szívet melengető, amikor látod, hogy a szeretteidet sikerült meglepned, hogy az arcukon ott az őszinte mosoly, te pedig jobban örülsz ennek, mint a saját ajándékaidnak. Azt sem vitatom, hogy csupa sablonos, elcsépelt momentumot tudtam csak kiragadni, de csak nem hozakodhatok elő olyan példákkal, amelyek keserűvé tehetik az ünnepet?! 

Mivel gondolom mostanra már mindenki azon kezdett el töprengeni, hogy akkor vajon még mit szeretek a legjobban a karácsonyban, ezért nem odázom tovább a választ. Engem az tud leginkább felcsigázni, hogy karácsony előtt emberek milliói ugyanolyan izgatott várakozással tekintenek a jövőbe, hogy a tömegeket ha csak néhány pillanatig is, de csak egyetlen dolog érdekli, és ettől valamiféle egység teremtődik a közösség tagjai között. Higgyétek el, engem is meglep, hogy ilyen dolgokat írok, ugyanis bennem a nemzeti identitástudat körülbelül nulla, és bármennyire is fájlalom néha, csak nehezen tudom elhinni azt, hogy csodák márpedig vannak. (Lásd: Csodára várva

Mivel már eleget dumáltam, elmondom, hogy milyen témákat terveztem a következő néhány hétre, hogy egy kicsit én is kiélvezhessem az ünnep előtti időszak varázsát.

1. Téli osztálydekoráció, DIY ötletek
2. 5 dolog, amit szeretek a karácsonyban
3. 5 dolog, amit utálok a karácsonyban
4. Versek a télről
5. Az ajándékozásról 
6. Reszkessetek, betörők! - avagy 5 karácsonyi film
7. Legszebb karácsonyi/tél témájú képek
8. Karácsonyi novella

Ti mit gondoltok, milyen témáról írhatnék még? Szerintetek vannak olyan kérdések, problémák, amikről már felesleges beszélni? És olyanok, amelyekről kéne, de nem írnak eleget róla? Ti szeretitek a karácsonyt? Véleményeiteket, gondolataitokat, észrevételeiteket írjátok meg kommentben! Köszönöm a figyelmet!
Üdv: Kriszti :) 

Megjegyzések

  1. Válaszok
    1. Szia, pénteken érkezik a következő része :) köszönöm a kommentet!

      Törlés
  2. Lehetne még egy fotókkal bőven teletűzdelt bejegyzés is, miközben sétálsz, járod a megszokott utadat, és kattintgatsz, igyekezve megragadni a varázslatot, ha van, olykor pedig mindazt, amelyek az illúziót rombolják. Annyi agyonmókolt, mesterséges, csillivilli, effektezett kép kering a neten, jó lenne olyat is látni, ami őszinte, és ettől szép, vagy épp megrázó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tanácsot!
      Már régóta gondolkodom azon, hogy a blogra kellene egy-két olyan bejegyzés, amiben általam készített fotók vannak, de nekem nincs saját gépem, csak telefonom. Ennek ellenére megpróbálkozom majd azzal, amit te mondtál. Szombaton éppen Bécsbe utazom, ami azért egy elég különleges hely, legalábbis szerintem, és ott azért akad jó pár dolog, amit fényképezhetek, és talán még érdekes is lehet. Köszönöm még egyszer :)
      Üdv: Kriszti

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)