Ugrás a fő tartalomra

2017. Könyvkihívás

Sziasztok!

A 2016-os, magam eszkábálta könyvkihíváson sikeresen elbuktam, de azért nem szomorkodom, hanem helyette belevágok még egybe, amit mindenki más tavaly csinált. Na, most mondjátok, hogy én konformista vagyok! Köszönöm, köszönöm. Remélem, ezúttal jobban fog sikerülni, mert ezúttal tényleg csak 52 könyvet kell a szempontok szerint elolvasni. 


1. Egy klasszikus romantikus könyv
2. Egy könyv, amiből film is készült Agatha Christie: Cipruskoporsó
3. Egy könyv, ami abban az évben jelent meg, amikor megszülettél
4. Egy könyv, aminek a címében számjegyek szerepelnek Csehov: A 6-os számú kórterem és más írások
5. Egy könyv, aminek írója még nincs 30 éves Szűcs Vanda: Egy ikerpár titkos naplója 3. Szakítópróba
6. Egy könyv, aminek szereplői nem emberek Wm. Paul Young: A viskó
7. Egy könyv, aminek címe csupán egyetlen szóból áll Neil Gaimen: Csillagpor
8. Egy könyv, ami más országban játszódik Mészöly Ágnes: Szabadlábon
9. Egy könyv, amit egy barátod ajánlott Wéber Anikó: Az osztály vesztese 
10. Egy könyv, amit már többször is elkezdtél, de még sosem fejezted be Rachel Hawkins: Démonüveg
11. Egy könyv, amit édesanyád szeret Leslie L. Lawrence: A maharáni arcképe
12. Egy ijesztő könyv
13. Egy több, mint 100 éves könyv Charles Dickens: Szép remények
14. Egy könyv, amiben szerelmi háromszög van Alessandro Gatti: A skarlátvörös rózsa rejtélye (Sherlock, Lupin és én 3.)
15. Egy könyv, ami a jövőben játszódik
16. Egy könyv, ami karácsonykor játszódik
17. Egy könyv, ami egy gimnáziumban játszódik Gázolás (Balla Adrienn 4.)
18. Egy könyv, amit a kedvenc szerződ írt, de még nem olvastad Agatha Christie: Mrs. McGinty meghalt (Hercule Poirot 28.)
19. Egy Pulitzer/Nobel-díjas író könyve vagy olyan, ami róla szól
20. Egy könyv az "Ezeket mindenképp el kell olvasnod" listádról Lev Tolsztoj: Ivan Iljics halála 
21. Egy könyv, amit a borítója alapján választottál Robin Sloan: Penumbra  úr nonstop könyvesboltja
22. Egy könyv, amit még az iskolában kellett elolvasnod Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés
23. Egy könyv, amit egy nap alatt el lehet olvasni Kalapos Éva: Nagy döntések (D.A.C. 5.)
24. Egy könyv, amelynek címében ellentétes jelentésű szavak szerepelnek
25. Egy könyv, ami egy olyan helyen játszódik, ahová mindig is el akartál jutni
26. Egy könyv, ami ebben az évben jelent meg
27. Egy könyv, amiről rossz véleményeket hallottál Kurt Vonnegut: Börleszk 
28. Egy könyv, amelynek címében egy szín szerepel
29. Egy könyv, aminek írójától még semmit sem olvastál Nina Stibbe: Férfi a háznál 
30. Egy könyv, ami a tiéd, de eddig még nem olvastad Flaubert: Bovaryné
31. Egy könyv, ami a szülővárosodban játszódik
32. Egy könyv, ami eredetileg nem az anyanyelveden íródott Graeme Simison: A Rosie projekt
33. Egy könyv, amely írójának monogramja megegyezik a tiéddel
34. Egy könyv, ami tv-s/internetes műsoron alapul, vagy az készült belőle Agatha Christie: Tragédia három felvonásban 
35. Egy szépirodalmi mű Gabriel García Márquez: Száz év magány
36. Egy vicces könyv Nényei Pál: A Paradicsomtól a Pokol Kapujáig (Az irodalom visszavág 2.)
37. Egy női író könyve Agnes Martin-Lugand: A boldog emberek olvasnak és kávéznak
38. Egy novelláskötet Edgar Allan Poe: Rejtelmes történetek
39. Egy memoár David Suchet: Poirot és én
40. Egy trilógia (Folyamatban: Lauren Oliver: Delírium-trilógia)
41. Gyermekkorod egy könyve
42. Egy dráma Madách Imre: Az ember tragédiája
43. Egy mai szerző mesekönyve Kristina Ohlsson: Az üveggyerekek 
44. Egy könyv, ami megríkatott Wm. Paul Young: Keresztutak
45. Egy képregény
46. Egy misztikus/krimi Agatha Christie: A titokzatos Styles-i eset (Hercule Poirot 1.)
47. Egy varázslatos könyv Roald Dahl: A barátságos óriás
48. Egy népszerű szerző első könyve Cassandra Clare: Csontváros (A Végzet Ereklyéi 1.)
49. Egy több, mint 500 oldalas könyv J. K. Rowling: Átmeneti üresedés
50. Egy igaz történeten alapuló könyv Irvin D. Yalom: A magyar macska átka

Január 8. 1
Január 18. 3
Január 21. 4
Február 24. 16
Július 29. 35 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)