Ugrás a fő tartalomra

Miért éppen Johnlock?

Sziasztok!

Ezer éve tervezem ezt a posztot, de nagyon sokáig egyszerűen nem tudtam hozzáfogni. Előre tudom, hogy az egész vasárnapomat (igen, amikor írtam, vasárnap volt) el fogom cseszni velem, mert rengeteg időbe telik, míg elmagyarázom majd nektek, hogy miért is szeretem ezt a shipet. Egy csomó dolgom van még, de egyrészt már régen írtam, és úgy érzem, megőrülök, másrészt pedig tényleg kellene már egy kis Sherlock, mert elhanyagoltam mostanában ezt a témát. Hát... Fogadjátok
szeretettel az én kis agymenésemet :) 

1. Aranyos

Van abban valami szörnyen bizarr, hogy két negyvenéves férfi elképzelt románcát aranyosnak nevezem. Azt hiszem, sokan ezért nem értik a shipeket és tartják furának a mai fandomokat. Mondjuk ez az elutasító viselkedés abból is fakadhat, hogy még mindig tabuként vagy legalábbis kerülendő témaként kezeljük a homoszexualitást. Erről most nem szeretnék bővebben beszélni, mert van erről a mentalitásról egy elég negatív véleményem, amivel áttérhetnék egy másik, komolyabb témára, de ehhez sem erőm, sem kedvem nincsen, ráadásul nem szeretném, ha átmenne a blog abba a megmondós feelingbe, ami olyan népszerű manapság. Köszönöm szépen, én ebből nem kérek. Bocs, bocs, bocs, de van valami, ami megakadályoz abban, hogy egy dologról beszéljek egyszerre. 

Naa. Sherlock és John. John és Sherlock. Egy adrenalinfüggő katonaorvos és egy érzéketlen zseni. Tűz és víz, a tettek és a gondolatok embere, az érző lélek és a rideg gép. Valljuk be, hogy ebből a kapcsolatból többet is ki lehetne hozni, mint azt, hogy aranyosak. És higgyétek el, a fandom szerint mindenképpen több van ebben. Ennek ellenére a fandom néha... szóval... Csak nézzetek meg néhány képet: 






Nem Johnlock, de olyan aranyos!


2. Kis belemagyarázással ESETLEG bizonyítható

Néha komolyan ilyenek a fandomban...
Már maga a pont is ellentmond önmagának. Tudjátok, engem Sherlock és John kapcsolatának fejtegetése egy kicsit arra emlékeztet, amikor egy művet elemez az ember; mindenki mást lát bele, önmagából belead egy keveset, de a főbb vonalak ugyanazok. Lehet, hogya fandomban van valaki, akinek igaza van, de nem bizonyíthatjuk. Utalásokkal alátámaszthatjuk az állításainkat, másokét meg cáfolhatjuk, de... 

Megjegyzés: Egyébként pedig kétlem, hogy Doyle-nak ilyesféle ötletei támadtak volna, de ez megint csak egy olyan dolog, amiben nem lehetünk biztosak. A homoszexualitás nem volt mindig elfogadott, de létezett korábban is. Egyesek írások szerint a viktoriánus korban félig nyíltan, félig a legnagyobb titokban művelték, és a férfiak barátsága is többet jelentett, mint manapság. Mivel nem éltünk akkor, nem ismertük Doyle-t, nem tudhatunk semmit erről. Az pedig, hogy  a BBC alkotói, mit akarnak, azonkívül, hogy mindenkit megöljenek, megkínozzanak és rombadöntsenek (és még akkor nem beszéltem a karakterkről). 

3. Meghitt

Én magam nem sok tapasztalattal rendelkezem a szerelemről, de többféle kapcsolatnak voltam már szemtanúja. Ezenkívül könyvekben, filmekben, sorozatokban is sokfajta formájával találkozhattam a szerelemnek. Ez nem azt jelenti, hogy profi lennék ezen a területen, csak azt, hogy kívülállóként is van valami fogalmam róla.

Úgy gondolom, bármilyen szép is a szenvedéllyel, feszültséggel teli szerelem*, meghittség mindig fontosabb lesz a tűznél. Van abban valami szívszorítóan gyönyörű, hogy John mi mindent elvisel Sherlocktól, ahogy alkalmazkodik hozzá, de ez még mindig inkább odaadás, mint szerelem. Minden más akkor kezdődik, amikor azt látjuk, hogy Sherlock kompromisszumot köt. Rengeteg apró mozzanat van, amit könnyű félreérteni, amibe belemagyarázhatjuk a shipet. Például, amikor a 2. évad 2. részében pontosan azokkal a bókokkal vigasztalja Johnt, mint amilyeneket az 1. évadban kapott tőle. (Nem én találtam ki.) 

4. Titokzatos

Ez az a pont, ami tulajdonképpen semmit sem mond. Igazából ez főként azért jellemzi a kapcsolatukat, mert a fandom nem tudhatja, hogy létezik-e valójában ilyesmi. És mivel még abban sem vagyunk biztosak, hogy van-e miről agyalnunk, nem csoda, hogy titokzatos, rejtélyesnek és természetesen izgalmasnak tartjuk a kapcsolatot. És valljuk be, a képzelgéseknek és a fanfictionöknek is elég nagy teret enged. 

5. Kalandos

Ez az egyik kedvencem benne. Sherlock szeszélyes és izgékony, már ha egy ügyről van szó. Ő minden, csak nem unalmas, még akkor is, ha olykor kezelhetetlen. John, mint már fentebb említettem, adrenalinfüggő, vagy legalábbis valami olyasmi. A 3. évad utolsó részében ugyebár ezt állítja róla Sherlock, aki elég ritkán téved. John Watson a harctéren szolgált, rengeteg borzalmat látott, és miután leszerelték, ahelyett, hogy a nyugalmat választotta volna... nos, inkább vállalta a kockázatot, és beköltözött Sherlock Holmes-hoz. Ráadásul mennyi mindenben volt részük! Nemcsak arra a rengeteg törvényszegésre, futásra, életveszélyes helyzetre gondolok, hanem az érzelmi hullámvölgyekre is. Szerintem ettől igazán érdekessé válik a kapcsolatuk.

6. Vicces

Megint csak a fandom hibája. Ezt egyszerűen csak képekkel tudom elmondani:




7. Mert CSAK

Igazi érv, tudom. Szerintem ügyvéd vagy szónok leszek, mert ilyen remekül felépített bejegyzést nemigen olvastatok még... 

Ez az utolsó pont tulajdonképpen minden Johnlocked személy által behelyettesíthető. Én nem tudhatom, hogy mások miért is szeretik, miért is hisznek benne. Én eleinte butaságnak tartottam, és soha eszembe nem jutott volna, hogy összehozzam őket. Miután rájöttem, hogy imádom a sorozatot, elkezdtem fanfictionöket keresni. Később rátaláltam egy blogra, amiről már sokszor beszéltem. Elolvastam a Fragmentary című folytatásos történetet, ami Sherlock szemszögéből játszódik Reichenbach után. Egy alternatív befejezést biztosít, és... Engem teljesen lenyűgözött. Egyrészt a stílus csodálatos volt, szívbemarkoló, torokszorító, fájdalmas, keserédes... sokáig tudnám sorolni, mit gondolok róla. Ezenkívül karakterhű volt, szerintem nagyon jól elkapta Sherlock személyiségét. Az elmélete Sherlock szüleiről nagyon tetszik, és... én akkor kezdtem el töprengeni azon, hogy miről is szól ez az egész... 

És még egyetlen egy gondolat: Johnlock létezik, de sosem történt meg. Ezt vallom én. Lehet velem vitatkozni, kíváncsi vagyok más shipek rajongóira, azokra, akik nem értik ezt a párosítást, vagy hogy miért kell egyáltalán ezzel foglalkozni. Szeretném, ha kifejtenétek, mit gondoltok erről, ne fogjátok vissza magatokat :)

És, ha ő is szereti, más miért ne szerethetné?



Üdv: Kriszti 

*Ez nem azt jelenti, hogy Johnék kapcsolata nem ilyen, már ha.... 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)